Pripomeňme si na čerstvých dátach:
Situácia okolo budúceho najdlhšieho diaľničného tunela na Slovensku, tunela Višňové, sa stále viac zamotáva. Zašlo to až tak ďaleko, že minister dopravy uvažuje o vypovedaní zmluvy so stavbármi, pričom na problémy upozorňujú odborníci už dva roky. Čo sa bude diať, ak stavba výrazne mešká už dnes? Kedy bude táto dôležitá dopravná tepna dokončená? A kto ju vôbec dokončí? Prečo dostavba „D1-tky“ z Bratislavy do Košíc neustále mešká? Braňo Závodský sa rozprával s analytikom Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy Jánom Kovalčíkom.
Aký postoj zaujať k dianiu na Ukrajine a v Rusku? Je v záujme Slovenska trvať na hodnotách demokracie a dodržiavaní medzinárodného práva, alebo uprednostniť dobré vzťahy s Ruskom? Mnohí naši politici v tom zjavne nemajú jasno.
Ak by sme chceli udržať úroveň verejných výdavkov na nezmenenej úrovni aj bez darov z fondov EÚ, zvýšil by sa nám schodok vo verejných financiách o 0,8-1,9 % HDP. To zodpovedá sume 700-1900 miliónov eur, ktorú každoročne dostávame od Európskej Únie. Ide o sumu už očistenú o naše odvody do rozpočtu EÚ. Sú to darované peniaze, ktoré bohatším štátom EÚ nemusíme vracať. Pripomínajme tento neuveriteľný akt solidarity všetkým euroskeptikom a zástancom odchodu z EÚ. Majme ho tiež na pamäti, keď sa politici budú chváliť plánom na vyrovnaný rozpočet. Samostatne, bez pomoci EÚ, by sme totiž rozpočet ešte dlho vyrovnať nedokázali. Dáta k uvedenému grafu si môžete stiahnuť tu.