Nepovažujem za zodpovedné, keď vládni politici prezentujú diaľnice a rýchlostné cesty ako jediné riešenie, a to v blízkom horizonte, keď je ich vybudovanie nereálne. Vedie to k nezmyselným ekonomickým rozhodnutiam či už firiem, ktoré si postavia kapacity závislé od dopravného napojenia v miestach, kde im sľúbili cestu, ale aj jednotlivých domácností. Zoberme si len urbanizáciu v okolí Bratislavy. Určite by sa ľudia tak nenáhlili so sťahovaním do satelitov, keby dostali poctivú informáciu o tom, ako dlho budú čakať na dopravné riešenie. Tá nepoctivosť vlády má obrovské ekonomické, spoločenské a sociálne následky. Musí sa ľuďom začať hovoriť pravda. A považujem za zodpovedné nielen kritizovať, ale aj ponúkať riešenia. Niekde je to lepšie využitie koľajovej dopravy: lepšia ponuka vlakov by mohla do roka citeľne odľahčiť preťažené cesty v Bratislave a okolí, v Prešove i na Kysuciach. A čakanie na diaľnice by bolelo oveľa menej. Vo viacerých regiónoch by nadlho stačili zlepšenia existujúcich ciest prvej triedy alebo ich preložky. Rýchlocesty znejú síce lákavo, lenže na veľkorysé a drahé riešenia sa bude čakať oveľa dlhšie.
Pozíciu miest s najlepším finančným zdravím potvrdili ku koncu 2016 Nové Mesto nad Váhom a Dubnica nad Váhom. Naopak, spomedzi veľkých miest sú na tom najmenej dobre Senica a Bratislava, ktorú ťahá dole magistrát a mestská časť Devín.
V rokoch 2020 až 2027 viac ako trojnásobok naraz rozostavaných úsekov oproti minulým rokom a nutný dovoz stavebných kapacít. A po roku 2030 suchoty a úplné zastavenie výstavby. Tak vyzerá perspektíva budovania diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku podľa termínov, ktoré prezentuje Národná diaľničná spoločnosť. Unikátny prehľad stavu prípravy ukazuje, že väčšina termínov je nereálna. Sľuby len prekrývajú neriešenie pálčivých problémov v doprave.
Od júla známy víťaz tendra na meškajúci privádzač stále nemá zmluvu. Súťaž prebehla rýchlo, no NDS premárnila ďalšie mesiace – podnetom na kontrolu, ktorý nakoniec sama stiahla.
Pred rokom INEKO upozornilo, že ministerstvo dopravy a diaľničná spoločnosť akosi zabudli obstarať privádzač nutný na sprevádzkovanie diaľnice, ktorá sa už dokončuje pri Žiline. A tak úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka za vyše 400 miliónov eur (doteraz najdrahší na celej D1) dočasne skončí v poli a poslúži nanajvýš korčuliarom.