Otvorene o doprave
V utorok 24.10. od 17.00 v Žiline (v penzióne Sentami na Hlbokej ceste). Budeme hovoriť o tom, prečo viaznu kľúčové úseky diaľnic D1 a D3 i nová cesta na Orave. A najmä diskutovať, ako najbolestivejšie dopravné problémy v regióne riešiť skôr. Workshop je určený najmä regionálnym a lokálnym politikom, a tiež podnikateľom a aktívnym občanom. Uskutoční sa vďaka podpore Nadácie Pontis – Fondu pre transparentné Slovensko.
Záujem o účasť prosím nahláste čím skôr na adresu kovalcik@ineko.sk (kapacita je obmedzená priestormi).
Pozrite si nové rebríčky zadlženosti a finančného zdravia vyšších územných celkov. Dozviete sa napríklad, že najvyšší dlh (40 % bežných príjmov) má trenčiansky kraj a celkovo najhoršie finančné zdravie má košický kraj.
Analytici Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) ešte minulý rok v rámci svojho výskumu o stave a vývoji demokracie na Slovensku navštívili stredné a vysoké školy, aby zistili, aký majú postoj k demokracii. Keď ukončili výskum, jedným z hlavným odporúčaní niekoľkých desiatok expertov na otázku, ako riešiť nástup extrémizmu na Slovensku, bolo naučiť deti na školách lepšie kriticky myslieť. INEKO preto aj tento rok pokračuje vo svojej tour na školách.
Minister dopravy sa pochválil, že za rok v kresle naštartoval stavbu takmer 100 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Analytik INEKO Ján Kovalčík v relácii Naživo s Braňom Závodským v Rádiu Expres vysvetľoval, že realita je iná. Súťažiť sa začalo iba 8 kilometrov a stavať 28 kilometrov. Navyše kľúčové stavby diaľnic – najmä D1 pri Žiline a Ružomberku i D4 a R7 v Bratislave – naberajú čoraz väčšie meškanie. Aj pre zlé riadenie ministerstva a Národnej diaľničnej spoločnosti.
Minister sa pochválil, že za rok naštartoval výstavbu takmer 100 km diaľnic a rýchlociest. Reálne sa začalo stavať iba 28 km pri Košiciach, Prešove a Čadci. Iné veľké stavby meškajú, riešenia pálčivých problémov nevidno