Aktuality

V Prešove sa minie pol miliardy eur a väčšina kamiónov ostane v meste

Ministri Kažimír s Érsekom vytvárajú v Prešove ilúziu o obchvate, ktorý je už hotová vec. Bude hotový asi o 8 rokov, hovorí analytik INEKO Ján Kovalčík v rozhovore pre Denník N
Celé Slovensko trpí tým, že vláda nerozumne rozdeľuje zdroje určené na dopravu. Až absurdne chce ušetriť na údržbe ciest prvej triedy, tie sa dostávajú do tragického stavu na celom Slovensku. Robí to aj preto, lebo veľké diaľničné stavby navrhuje zbytočne veľkoryso a preferuje riešenia, ktoré sú navrhnuté bez toho, aby sa posúdili menej nákladné variantné riešenia. Niektoré dopravné problémy rieši stavbami, ktoré sú o stovky miliónov eur drahšie, ako by boli náklady na iné alternatívy s podobne veľkým prínosom pre riešenie dopravných problémov. Máme viacero pripravovaných úsekov, ktoré naliehavo treba riešiť v najbližších rokoch. Každá jedna stavba, ktorú riešime zbytočne predražene, nám ukrajuje zo zdrojov, ktoré budú k dispozícii na ďalšie riešenia. Drahé projekty znamenajú, že vláda vyrieši menej dopravných problémov a viac potrebných úsekov zostane len na papieri, v rovine opakovaných a neustále posúvaných sľubov.

Dátum: 21.02.17V Prešove sa minie pol miliardy eur a väčšina kamiónov ostane v meste

Diktatúru či vystúpenie z EÚ už chce menej ľudí

Podiel občanov preferujúcich zrušenie parlamentného systému a nastolenie diktatúry klesol z 24 % na 16 %

Dátum: 21.02.17Diktatúru či vystúpenie z EÚ už chce menej ľudí

Café Európa: Aký obchvat potrebuje Prešov?

Prečo Prešov potrebuje vybudovať obchvat a aké sú alternatívy. Pozrite si diskusiu.
Diskutovali: Štefan Kužma (viceprimátor Prešova) a Ján Kovalčík (analytik INEKO).

Dátum: 17.02.17Café Európa: Aký obchvat potrebuje Prešov?

Analýza: Diaľničné sľuby politikov a realita – úplne odlišné svety

Zverejňujeme analýzu o tom, ako politici na Slovensku živia hlad po diaľniciach za akúkoľvek cenu a neponúkajú reálne riešenia. Vysvetľujeme, prečo diaľnice na Slovensku meškajú, často sú predražené, prečo máme nekvalitné cesty prvej triedy. Sme presvedčení, že podobne ako v štátnom IT či v zdravotníctve, ani v doprave nie je hlavným problémom nedostatočný balík financií ale spôsob, ako sa rozdeľujú a vynakladajú. Aj touto analýzou chceme prispieť k tomu, aby verejnosť začala žiadať a politici hľadať primerané, financovateľné a udržateľné riešenia dopravných potrieb celého Slovenska. Na príklade dopravných problémov a riešení v Prešove ukazujeme, že primeranejší obchvat môže ušetriť stovky miliónov eur, pričom menšie dopravné riešenia môžu tamojším cestujúcim pomôcť už oveľa skôr.

Dátum: 13.02.17Analýza: Diaľničné sľuby politikov a realita – úplne odlišné svety

Diskusia v Prešove o dopravných riešeniach

V utorok 14.2. bude analytik INEKO Ján Kovalčík v Prešove diskutovať so Štefanom Kužmom, viceprimátorom Prešova a Ladislavom Dudášom, investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti o dopravných riešeniach pre Prešov. INEKO už niekoľko mesiacov tvrdí, že by štát mal preskúmať alternatívne riešenia k oficiálnym plánom, pretože je pravdepodobné, že by stáli o stovky miliónov eur menej a Prešovu by pomohli rovnako alebo aj viac. Po zverejnení listu ministerstva financií prezidentovi je zrejmé, že rovnaký názor majú aj Kažimírovi analytici. Teraz majú šancu sa “naživo” porozprávať o alternatívach aj obyvatelia Prešova.

Dátum: 13.02.17Diskusia v Prešove o dopravných riešeniach

← Staršie články Novšie články →

Podporovatelia

  • Coop Jednota
  • Dôvera, zdravotná poisťovňa
  • GENAS Asociácia pre generické a biosimilárne lieky
  • Msquare s.r.o.
  • Posam spol. s r.o.
  • Union zdravotná poisťovňa