Aktuality

Demokracia priniesla výsledky, stále však máme čo doháňať

Za posledných 25 rokov komunizmu sa nám život v priemere nepredlžoval, za prvých 25 rokov demokracie stúpol o 5,8 roka
Demokracia nám priniesla dlhší život, rýchlejší ekonomický rast, menej chudoby a viac blahobytu. Napriek tomu existuje na Slovensku podľa rôznych prieskumov 16-27 % ľudí, ktorí by demokraciu zamenili za autoritatívny režim a 27-29 %, ktorí by sa chceli vrátiť do čias spred roka 1989. V tomto blogu na pár číslach ukážeme, že by to nebola dobrá voľba.

Dátum: 15.12.17Demokracia priniesla výsledky, stále však máme čo doháňať

Štyri kilometre diaľnice predražili o hodnotu dvoch nových nemocníc

Keď pôjdete úsekom D3 Žilina Strážov – Brodno, spomeňte si, že ste na najdrahšej diaľnici v strednej Európe. A to nielen pre tunel a dlhú estakádu. Štyri minúty, ktoré na nej ušetríte, neboli hlavným motívom, prečo ju stavali.

Dátum: 6.12.17Štyri kilometre diaľnice predražili o hodnotu dvoch nových nemocníc

Rozhovor s Jánom Kovalčíkom: Lepšie riešenia ako iluzórne rýchlostné cesty existujú

Nepovažujem za zodpovedné, keď vládni politici prezentujú diaľnice a rýchlostné cesty ako jediné riešenie, a to v blízkom horizonte, keď je ich vybudovanie nereálne. Vedie to k nezmyselným ekonomickým rozhodnutiam či už firiem, ktoré si postavia kapacity závislé od dopravného napojenia v miestach, kde im sľúbili cestu, ale aj jednotlivých domácností. Zoberme si len urbanizáciu v okolí Bratislavy. Určite by sa ľudia tak nenáhlili so sťahovaním do satelitov, keby dostali poctivú informáciu o tom, ako dlho budú čakať na dopravné riešenie. Tá nepoctivosť vlády má obrovské ekonomické, spoločenské a sociálne následky. Musí sa ľuďom začať hovoriť pravda. A považujem za zodpovedné nielen kritizovať, ale aj ponúkať riešenia. Niekde je to lepšie využitie koľajovej dopravy: lepšia ponuka vlakov by mohla do roka citeľne odľahčiť preťažené cesty v Bratislave a okolí, v Prešove i na Kysuciach. A čakanie na diaľnice by bolelo oveľa menej. Vo viacerých regiónoch by nadlho stačili zlepšenia existujúcich ciest prvej triedy alebo ich preložky. Rýchlocesty znejú síce lákavo, lenže na veľkorysé a drahé riešenia sa bude čakať oveľa dlhšie.

Dátum: 4.12.17Rozhovor s Jánom Kovalčíkom: Lepšie riešenia ako iluzórne rýchlostné cesty existujú

Najväčšie mestá znižujú svoje dlhy, problémy mali najmä v Martine

Pozíciu miest s najlepším finančným zdravím potvrdili ku koncu 2016 Nové Mesto nad Váhom a Dubnica nad Váhom. Naopak, spomedzi veľkých miest sú na tom najmenej dobre Senica a Bratislava, ktorú ťahá dole magistrát a mestská časť Devín.

Dátum: 27.11.17Najväčšie mestá znižujú svoje dlhy, problémy mali najmä v Martine

INEKO vytvorilo interaktívnu mapu a prináša chýbajúce informácie o diaľniciach

V rokoch 2020 až 2027 viac ako trojnásobok naraz rozostavaných úsekov oproti minulým rokom a nutný dovoz stavebných kapacít. A po roku 2030 suchoty a úplné zastavenie výstavby. Tak vyzerá perspektíva budovania diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku podľa termínov, ktoré prezentuje Národná diaľničná spoločnosť. Unikátny prehľad stavu prípravy ukazuje, že väčšina termínov je nereálna. Sľuby len prekrývajú neriešenie pálčivých problémov v doprave.

Dátum: 22.11.17INEKO vytvorilo interaktívnu mapu a prináša chýbajúce informácie o diaľniciach

← Staršie články Novšie články →

Podporovatelia

  • Coop Jednota
  • Dôvera, zdravotná poisťovňa
  • GENAS Asociácia pre generické a biosimilárne lieky
  • Msquare s.r.o.
  • Posam spol. s r.o.
  • Union zdravotná poisťovňa