Od júla známy víťaz tendra na meškajúci privádzač stále nemá zmluvu. Súťaž prebehla rýchlo, no NDS premárnila ďalšie mesiace – podnetom na kontrolu, ktorý nakoniec sama stiahla.
Pred rokom INEKO upozornilo, že ministerstvo dopravy a diaľničná spoločnosť akosi zabudli obstarať privádzač nutný na sprevádzkovanie diaľnice, ktorá sa už dokončuje pri Žiline. A tak úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka za vyše 400 miliónov eur (doteraz najdrahší na celej D1) dočasne skončí v poli a poslúži nanajvýš korčuliarom.
Ukončené funkčné obdobie súčasných županov v jednotlivých krajoch poskytuje vhodnú príležitosť pre zhodnotenie ich práce – voliči by mali mať spätnú väzbu o tom, ako ich župan a všetci volení zástupcovia pracovali a myslím si, že zrozumiteľná informácia o výsledkoch hospodárenia by mala patriť k takejto debate. Okrem iného aj preto, lebo na každej župe sa rozhoduje o tom, kam bude za každý rok smerovať viac ako 125 miliónov eur.
Prešovský župan Peter Chudík v televíznej debate tvrdil, že znížil podiel ciest v zlom stave z 50 % na 6 %. Také pozoruhodné zlepšenie by isto ocenili aj v iných krajoch. Má len jednu chybu. Žiadne oficiálne údaje ho nepotvrdzujú. V nevyhovujúcom stave nie je 6 % ale najmenej 32 % regionálnych ciest v kraji, ktorý Chudík vedie už 16 rokov. Presné merania dokonca ukazujú, že v kraji nevyhovuje až 45 % ciest II. triedy.
Chorý nechce byť nikto. Keď k tomu už dôjde, chceli by sme pekné nemocnice, príjemné a profesionálne sestry a lekárov. Podľa možností čo najmodernejšie prístupy a liečbu. Otázka je, či to dostávame, prípadne, ktorá nemocnica poskytuje tú najlepšiu zdravotnú starostlivosť. Odpoveďou môže byť aj najnovší rebríček Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy. Prečo je tento rok najlepší Ružomberok? Čo tamojšia nemocnica ponúka svojim pacientom? Je obraz o ošarpaných budovách, nahnevaných sestričkách či nervóznych lekároch a nespokojných pacientoch realitou, alebo sme sa už na Slovensku posunuli ďalej. Braňo Závodský sa rozprával s analytikom INEKO Dušanom Zacharom.